HASŁO |
city placement |
WYMOWA | s-iti plejsment |
DEFINICJA | «forma promocji jakiegoś miasta poprzez umieszczenie związanych z nim treści w filmie, serialu, programie telewizyjnym, audycji radiowej, grze komputerowej itd., bez zaznaczenia, że jest to materiał promocyjny» |
INFORMACJA GRAMATYCZNA | fraza rzecz., m rzeczowy lub n, 1. człon ndm, 2. człon ndm lub odm, lp D. city placementu, Ms. city placemencie, blm |
PRZYKŁADY UŻYCIA |
W Polsce warunek udanego serialowego city placement jest jeden: trzeba pokazać, że miasto jest estetyczne, zadbane i wszystkim żyje się w nim świetnie (bizneszone.pl). Przedstawiciele samorządów i funduszy regionalnych dyskutowali na temat marketingu regionalnego oraz city placementu (stopklatka.pl). O skutecznym city placemencie możemy mówić wtedy, gdy w filmie lub serialu pokazywane są konkretne atrakcje i zabytki, dla których warto daną miejscowość odwiedzić (www.gazetaprawna.pl). Promocyjny potencjał city placement wynika w głównej mierze z dużej wiarygodności tej formy przekazu. W tym przypadku obecność jednostki terytorialnej w filmie lub serialu jest uzasadniona fabułą (w przeciwieństwie do zwykłej rekalmy) (M. Gębarowski, L.Witek, B. Zatwarnicka-Madura, „Marketing – aktualne problemy i kierunki ewolucji“, Rzeszów 2013). Podczas spotkania organizatorzy przybliżą zjawisko city placementu i zaprezentują najbardziej interesujące przykłady współpracy pomiędzy producentem, a samorządem miejskim (m.pisf.pl). |
DODATKOWE INFORMACJE | <ang.> |
WIZUALIZACJE | Zobacz w grafice Google |
ODSYŁACZE | |
LICENCJA |
Hasło udostępnione na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska |
DATA | Rejestracja hasła: 22.08.2014, 09.43, ostatnia aktualizacja hasła: 21.01.2016, 16.31 |
AUTOR | Jan Burzyński |
REDAKTOR | Maciej Czeszewski |