NAJNOWSZE SŁOWNICTWO POLSKIE
Zamknij

Nowi Użytkownicy

Dołącz do Obserwatorium!
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać hasła, komentarze i zdjęcia.
lub
Zarejestruj się tutaj

Obecni Użytkownicy

Zaloguj się na swoje konto
lub
Nie pamiętasz hasła?
HASŁO

city placement

Drukuj
WYMOWA

s-iti plejsment

DEFINICJA

«forma promocji jakiegoś miasta poprzez umieszczenie związanych z nim treści w filmie, serialu, programie telewizyjnym, audycji radiowej, grze komputerowej itd., bez zaznaczenia, że jest to materiał promocyjny»

INFORMACJA GRAMATYCZNA

fraza rzecz., m rzeczowy lub n, 1. człon ndm, 2. człon ndm lub odm, lp D. city placementu, Ms. city placemencie, blm

PRZYKŁADY UŻYCIA

W Polsce warunek udanego serialowego city placement jest jeden: trzeba pokazać, że miasto jest estetyczne, zadbane i wszystkim żyje się w nim świetnie (bizneszone.pl).



Przedstawiciele samorządów i funduszy regionalnych dyskutowali na temat marketingu regionalnego oraz city placementu (stopklatka.pl).



O skutecznym city placemencie możemy mówić wtedy, gdy w filmie lub serialu pokazywane są konkretne atrakcje i zabytki, dla których warto daną miejscowość odwiedzić (www.gazetaprawna.pl).



Promocyjny potencjał city placement wynika w głównej mierze z dużej wiarygodności tej formy przekazu. W tym przypadku obecność jednostki terytorialnej w filmie lub serialu jest uzasadniona fabułą (w przeciwieństwie do zwykłej rekalmy) (M. Gębarowski, L.Witek, B. Zatwarnicka-Madura, „Marketing – aktualne problemy i kierunki ewolucji“, Rzeszów 2013).



Podczas spotkania organizatorzy przybliżą zjawisko city placementu i zaprezentują najbardziej interesujące przykłady współpracy pomiędzy producentem, a samorządem miejskim (m.pisf.pl).

DODATKOWE INFORMACJE

<ang.>

WIZUALIZACJE Zobacz w grafice Google
ODSYŁACZE
LICENCJA

Hasło udostępnione na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska

DATA Rejestracja hasła: 22.08.2014, 09.43, ostatnia aktualizacja hasła: 21.01.2016, 16.31
AUTOR Jan Burzyński
REDAKTOR Maciej Czeszewski
facebook