HASŁO |
prosument |
DEFINICJA | «konsument, który bierze aktywny udział w procesie tworzenia, modyfikowania lub promowania produktów bądź usług jakiejś firmy, zwykle za pośrednictwem internetu» |
INFORMACJA GRAMATYCZNA | rzecz. m osobowy, lp D. prosumenta, Ms. prosumencie, lm M. prosumenci |
PRZYKŁADY UŻYCIA |
Prosument nie chce być kolejną pozycją w realizowanym planie marketingowym. Chce mieć świadomość wartości, jaką stanowi dla danej firmy, i chce być przez nią traktowany jako konkretna, niepowtarzalna osoba („Handel Wewnętrzny”). Jestem jednym z niewielu posiadaczy instalacji foto na terenie naszej gminy i zależy mi na rozwijaniu u nas tego pomysłu – mogę służyć Państwu pomocą czy radą, gdyż od dawna jestem prosumentem i swoją instalację wykonałem sam (www.szydlowo.pl). Już niebawem powstanie nowy typ gospodarki, w której firmy wraz z prosumentami będą współtworzyć nową jakość produktów (www.egospodarka.pl). Prosumenci odgrywają coraz większą rolę na rynku i to dzięki prosumentom można produkty czy usługi rozwijać, poprawiać i zmieniać, tak aby jak najlepiej odpowiadały naszym potrzebom (www.crowdsourcing.org.pl). Jeśli klienci nadal nie są do końca przekonani do upatrzonego modelu aparatu, odtwarzacza mp3 czy kosiarki, mogą skorzystać z wiedzy prosumentów (www.pro-test.pl). |
DODATKOWE INFORMACJE | <ang. prosumer, pro- od producer ‘producent’ + (cons)sumer ‘konsument’> |
WIZUALIZACJE | Zobacz w grafice Google |
ODSYŁACZE |
customowy, concept store, hackerspace, personalizować, target |
LICENCJA |
Hasło udostępnione na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska |
DATA | Rejestracja hasła: 05.11.2014, 18.16, ostatnia aktualizacja hasła: 16.10.2015, 01.52 |
AUTOR | Jan Burzyński |
REDAKTOR | Maciej Czeszewski |