HASŁO |
merchandising |
WYMOWA | merczendajzing |
DEFINICJA | środ. «taktyka i działalność marketingowa producenta mająca na celu taką prezentację towarów lub usług np. na półkach lub/i w witrynach sklepowych, taką aranżację wnętrza sklepu, promocję a także takie techniki sprzedaży, które spowodują zwiększenie sprzedaży danych produktów» |
INFORMACJA GRAMATYCZNA | rzecz. m rzeczowy, lp DMs. merchandisingu, blm |
PRZYKŁADY UŻYCIA |
Dzięki merchandisingowi możliwe jest zwiększenie sprzedaży bez ponoszenia dodatkowych kosztów (mediamarketingpolska.pl). Jedną z wykorzystywanych technik merchandisingu jest sterowanie ruchem nabywców. Czynnikami, za pomocą których można kierować ruchem klientów są m.in.: kształt półek i kierunek przejścia pomiędzy nimi, czy też zagospodarowanie wejścia oraz ustawienie kas (wartoszkolic.pl). Dzięki usłudze jaką jest merchandising jesteśmy w stanie stymulować wzrost efektywności Twojej placówki poprzez odpowiednie wykorzystanie topografii sklepu oraz szerokiej gamy bodźców wpływających na decyzje Klientów (ar-aurea.pl). W ramach merchandisingu zapraszamy do współpracy producentów, dystrybutorów, importerów ze wszystkich branż . Każdy towar tylko wtedy będzie się sprzedawał, gdy zapewnimy m.in. ciągłość dostaw i właściwą ekspozycję we właściwym otoczeniu (merchandising.beetsma.pl). Jeżeli chodzi o cechy charakterystyczne umowy merchandisingu, należy podkreślić, że jest to umowa dwustronna (tj. obowiązek świadczenia ciąży na obydwu stronach), wzajemna, konsensualna (dochodzi do skutku z chwilą złożenia przez strony zgodnego oświadczenia woli), co do zasady przybiera formę pisemną oraz ma charakter odpłatny (e-podatnik.pl). |
DODATKOWE INFORMACJE | <ang.> |
WIZUALIZACJE | Zobacz w grafice Google |
LICENCJA |
Hasło udostępnione na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska |
DATA | Rejestracja hasła: 17.10.2014, 12.28, ostatnia aktualizacja hasła: 07.10.2015, 20.22 |
AUTOR | Paweł Ciach |
REDAKTOR | Maciej Czeszewski |