HASŁO |
media tożsamościowe |
DEFINICJA | «środki przekazu, które (kosztem próby obiektywnego opisu rzeczywistości) dążą do budowania i wzmacniania więzi określonych grup społecznych, promowania i umacniania określonych zespołów poglądów, wspierania interesów stron reprezentujących dany światopogląd itp.» |
PRZYKŁADY UŻYCIA |
Sytuacja, w której następuje przechylenie z mediów informacyjnych na media tożsamościowe, niesie wiele zagrożeń. Główną jest oczywiście coraz większa polaryzacja. Z trudem znajdujemy dziś media środka. Takie, które starają się równoważyć różne opinie lub szukać porozumienia. Z łatwością natomiast możemy znaleźć media, których zadaniem jest integrowanie, a następnie inspirowanie do działania ich zwolenników (rafalskwiot.pl). Oczywiście media tradycyjne zawsze miały jakąś oś wizerunkową, jakąś ideologię. Była ona jednak drugorzędna wobec celu nadrzędnego: informowania. Media tożsamościowe cechują się tym właśnie, że akcent stawiają bardziej na budowanie ideowej wspólnoty z odbiorcami niż na podawanie informacji (deon.pl). |
WIZUALIZACJE | Zobacz w grafice Google |
DATA | Rejestracja hasła: 22.09.2018, 10.53, ostatnia aktualizacja hasła: 24.09.2018, 00.06 |
AUTOR | Autor nie życzy sobie podawania imienia ani nazwiska. |
REDAKTOR | Maciej Czeszewski |