HASŁO |
zimny mail |
DEFINICJA | Zimnym mailem niektórzy ludzie, najczęściej w środowisku marketingowym, potocznie nazywają niezamawiany, niepożądany kontakt mailowy z potencjalnym lub stałym klientem w celach handlowych lub reklamowych. |
PRZYKŁADY UŻYCIA |
Cold mailing (tzw. zimne maile) często wywołuje mieszane odczucia. Wielu osobom kojarzą się z nachalnymi ofertami handlowymi, denerwującymi reklamami, a nawet spamem. Tymczasem kampanie cold mailingowe to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Dzięki nim można szybko trafić do potencjalnych klientów i nawiązać z nimi współpracę. (Źródło). Poza dobrym, spersonalizowanym tytułem ważna jest personalizacja samej treści. To drugi element dobrego „zimnego maila”. (Źródło). Istnieje wiele schematów i metod pisania zimnych maili. Jednym z nich jest np. uświadomienie odbiorcy problemu („Zauważyłem, że na Pana stronie nie ma chatu, który ułatwiłby kontakt klientom firmy”), ukazanie dobrych cech odbiorcy, na podstawie których chce się nawiązać z nim współpracę („Wiem, że jest Pan jednym z najlepszych specjalistów w swojej branży”) albo prośba o kontakt do osoby decyzyjnej. (Źródło). |
DODATKOWE INFORMACJE | Wyrażenie jest kalką frazeologiczną angielskiego połączenia wyrazowego cold mailing (dosł. 'zimny mail'). |
WIZUALIZACJE | Zobacz w grafice Google |
ODSYŁACZE |
por. zimny telefon |
DATA | Rejestracja hasła: 12.12.2020, 21.27, ostatnia aktualizacja hasła: 12.12.2020, 21.29 |
AUTOR | Dagmara Banasiak |
REDAKTOR | Dagmara Banasiak |