NAJNOWSZE SŁOWNICTWO POLSKIE
PORADNIA JĘZYKOWA UW
Zamknij

Nowi Użytkownicy

Dołącz do Obserwatorium!
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać hasła, komentarze i zdjęcia.
lub
Zarejestruj się tutaj

Obecni Użytkownicy

Zaloguj się na swoje konto
lub
Nie pamiętasz hasła?
HASŁO

zimny mail

Drukuj
DEFINICJA

Zimnym mailem niektórzy ludzie, najczęściej w środowisku marketingowym, potocznie nazywają niezamawiany, niepożądany kontakt mailowy z potencjalnym lub stałym klientem w celach handlowych lub reklamowych. 

PRZYKŁADY UŻYCIA

Cold mailing (tzw. zimne maile) często wywołuje mieszane odczucia. Wielu osobom kojarzą się z nachalnymi ofertami handlowymi, denerwującymi reklamami, a nawet spamem. Tymczasem kampanie cold mailingowe to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Dzięki nim można szybko trafić do potencjalnych klientów i nawiązać z nimi współpracę. (Źródło).



Poza dobrym, spersonalizowanym tytułem ważna jest personalizacja samej treści. To drugi element dobrego „zimnego maila”. (Źródło).



Istnieje wiele schematów i metod pisania zimnych maili. Jednym z nich jest np. uświadomienie odbiorcy problemu („Zauważyłem, że na Pana stronie nie ma chatu, który ułatwiłby kontakt klientom firmy”), ukazanie dobrych cech odbiorcy, na podstawie których chce się nawiązać z nim współpracę („Wiem, że jest Pan jednym z najlepszych specjalistów w swojej branży”) albo prośba o kontakt do osoby decyzyjnej. (Źródło).

DODATKOWE INFORMACJE

Wyrażenie jest kalką frazeologiczną angielskiego połączenia wyrazowego cold mailing (dosł. 'zimny mail').

WIZUALIZACJE Zobacz w grafice Google
ODSYŁACZE
DATA Rejestracja hasła: 12.12.2020, 21.27, ostatnia aktualizacja hasła: 12.12.2020, 21.29
AUTOR Dagmara Banasiak
REDAKTOR Dagmara Banasiak
facebook