HASŁO |
malvertising |
WYMOWA | malwertajzing |
DEFINICJA | «działalność przestępcza polegająca na wykorzystywaniu reklam internetowych do rozprzestrzeniania złośliwego oprogramowania i wirusów komputerowych» |
INFORMACJA GRAMATYCZNA | rzecz. m rzeczowy, lp DMs.malvertisingu, blm |
PRZYKŁADY UŻYCIA |
Malvertising podważa zaufanie w Internecie i wymaga aktywnej reakcji (pl.neediremoveit.com). Cyberprzestępcy wykorzystują malvertising już od jakiegoś czasu, infekując nawet urządzenia mobilne (www.dobreprogramy.pl). Strony te nie zostały klasycznie zhakowane, ale padły ofiarą malvertisingu (av-school.pl). Badania wykazały, że prawie 7% stron docelowych na platformach reklamowych stanowią poważne zagrożenia dla użytkowników komputerów. Dominuje właśnie malvertising, który ma formę fałszywych ofert, ogłoszeń, reklam i oszustw finansowych (www.chip.pl). Jak teraz wygląda malvertising? Wyobraźcie sobie prostą sytuację – rejestrowana jest nowa domena, następnie hacker odczekuje pół roku, budując porządnej jakości stronę, która bezproblemowo przejdzie przez filtry działające na podstawie reputacji. Dopiero wtedy umieszcza na niej reklamy we flashu, które zawierają szkodliwe skrypty (www.spidersweb.pl). |
DODATKOWE INFORMACJE | <ang., od malicious advertising, dosł. ‘złośliwa reklama’> |
WIZUALIZACJE | Zobacz w grafice Google |
ODSYŁACZE | |
DATA | Rejestracja hasła: 11.05.2015, 13.05, ostatnia aktualizacja hasła: 09.08.2016, 23.46 |
AUTOR | Jan Burzyński |
REDAKTOR | Maciej Czeszewski |