×
NAJNOWSZE SŁOWNICTWO POLSKIE
PORADNIA JĘZYKOWA UW
Zamknij

Nowi Użytkownicy

Dołącz do Obserwatorium!
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać hasła, komentarze i zdjęcia.
lub
Zarejestruj się tutaj

Obecni Użytkownicy

Zaloguj się na swoje konto
lub
Nie pamiętasz hasła?
HASŁO

coolhunting

Drukuj
WYMOWA

kulhanting

DEFINICJA

«badanie rynku, polegające na obserwowaniu, wyszukiwaniu, analizowaniu i przewidywaniu nowych tendencji w jakiejś grupie społecznej, co ułatwia firmom dostosowanie produktów do jej potrzeb»

INFORMACJA GRAMATYCZNA

rzecz. m rzeczowy, lp DMs. coolhuntingu, blm

PRZYKŁADY UŻYCIA

Coolhunting to zawód dla specjalnej grupy ludzi, którzy charakteryzują się łatwością nawiązywania kontaktów, odpowiednim stylem, a przede wszystkim potrafią przeniknąć do danej grupy, poznać jej zwyczaje i upodobania (eurostudent.pl).



Specjalista od coolhuntingu wysłuchuje opinii użytkowników, a przede wszystkim ocenia wrażenia i zainteresowanie, jakie wzbudził. Ważnym obowiązkiem coolhuntera jest także odnalezienie i obserwacja grupowych liderów, którzy w naturalny sposób wprowadzają nowe trendy i promują pewne produkty w swoim otoczeniu (praca.trojmiasto.pl).



Coolhunting to zajęcie dla osób, które lubią bywać w modnych miejscach najtłumniej odwiedzanych przez młodzież – klubach, dyskotekach, kawiarniach itp. Wskazane jest też posiadanie rozległych kontaktów w środowisku młodych ludzi, w tym w social mediach – portalach społecznościowych, forach i portalach tematycznych (wuplodz.praca.gov.pl).



Często coolhuntingiem zajmują się studenci, którzy mają nieograniczony dostęp do różnych grup konsumenckich (jakzostackosmonauta.pl).



Polski rynek związany z coolhuntingiem jest jeszcze stosunkowo niewielki. Pracy w tej branży można szukać jedynie w największych miastach (praca-enter.pl).

DODATKOWE INFORMACJE

<ang. coolhunting, dosł. ‘polowanie na to, co jest cool – modne, atrakcyjne, pożądane’>

WIZUALIZACJE Zobacz w grafice Google
DATA Rejestracja hasła: 20.07.2015, 14.57, ostatnia aktualizacja hasła: 25.07.2015, 04.21
AUTOR Paweł Ciach
REDAKTOR Maciej Czeszewski
facebook