NAJNOWSZE SŁOWNICTWO POLSKIE
PORADNIA JĘZYKOWA UW
Zamknij

Nowi Użytkownicy

Dołącz do Obserwatorium!
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać hasła, komentarze i zdjęcia.
lub
Zarejestruj się tutaj

Obecni Użytkownicy

Zaloguj się na swoje konto
lub
Nie pamiętasz hasła?
HASŁO

tyłówka

Drukuj
DEFINICJA

środ. «końcowa część filmu, audiobooka, reklamy zawierająca różne informacje o twórcach, produktach itp.»

PRZYKŁADY UŻYCIA

Wszyscy lektorzy kochają kino akcji, bo w nim jest niewiele stron do przeczytania. A szczyt marzeń to „Walka o ogień” Jeana-Jacques’a Annauda, bo w niej do przeczytania jest tylko czołówka i tyłówka, prehistoryczni bohaterowie filmu nie mówią przecież ani słowa (wyborcza.pl).



Nieprawdą jest to, co piszą na tyłówce. Nie jest to książka tylko i wyłącznie dla tych, którzy mieli lub mieć będą własną restaurację. To niemalże powieść sensacyjna o zawodzie jak każdy inny (granicesmakupl.blogspot.com).

WIZUALIZACJE Zobacz w grafice Google
DATA Rejestracja hasła: 30.06.2019, 12.41, ostatnia aktualizacja hasła: 02.07.2019, 01.34
AUTOR W ramach protestu przeciw promowaniu błędów ortograficznych do rangi „wariantów” rezygnuję z podawania swojego nazwiska w Obserwatorium Językowym UW
REDAKTOR Maciej Czeszewski
facebook